News   /   اروپا

نخست‌وزیر سوئد: اقدامات فلسطینیان مصداق تروریسم نیست

استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد

در بحبوحه تیرگی روابط میان استکهلم و تل‌آویو، استفان لوفن، نخست‌وزیر سوئد، می‌گوید اقدامات تلافی‌جویانه فلسطینیان را مصداق تروریسم نمی‌داند.

لوفن در مصاحبه با خبرگزاری سوئدی تی.تی گفت: «یک دسته‌بندی بین‌المللی برای آنچه که مصداق تروریسم باشد یا خیر، وجود دارد، تا جایی که می‌دانم چاقو زنی در اسرائیل مصداق تروریسم نیست..»

وی در ادامه تصریح کرد مشخص نیست که این چاقو زنی‌ها با سازماندهی یک گروه شناخته شده تروریستی انجام شده باشد،. لوفن افزود، نفس این حملات با هدف ایجاد رعب و وحشت انجام می‌شود.

در پی اظهارات مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد، مبنی بر محکومیت نحوه رفتار اسرائیل با فلسطینیان و مرتبط دانستن تنش میان معترضان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی با حملات تروریستی پاریس، مناسبات میان اسرائیل و سوئد در هفته‌های اخیر به سردی گرائیده است.

والستروم هفته گذشته نیروهای اسرائیلی را به اعدام‌های فراقانونی فلسطینیان متهم کرد و پاسخ نظامیان اسرائیلی به اقدامات تلافی‌جویانه فلسطینیان را «نامناسب» دانست.

نتانیاهو روز یکشنبه با «گستاخانه» خواندن این اظهارات، آن‌ها را محکوم کرد و دربارۀ احتمال قطع روابط دیپلماتیک تل‌آویو با سوئد هشدار داد.

از ابتدای ماه اکتبر و با آغاز دور جدید ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، تاکنون بیش از 110 فلسطینی جان باخته‌اند و دست کم 20 اسرائیلی نیز در این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

سوئد در میان کشورهای غربی از جمله صریح‌ترین منتقدان رفتار اسرائیل در مساله تنش با فلسطینیان است.

سوئد اولین کشور اتحادیه اروپا است که در اکتبر سال گذشته میلادی دولت فلسطینی مستقل را به رسمیت شناخت، که این امر انتقاد گسترده تل‌آویو را به دنبال داشت.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku