مسکو انفجار در هواپیمای روس بر فراز مصر را تایید کرد

تصویر لاشه هواپیمای مسافربری روسیه که در صحرای سینا ساقط شد (AFP)

سرویس امنیتی فدرال روسیه می‌گوید انفجار بمب در ایرباس ای-321 عامل سقوط این هواپیما در صحرای مصر بود.
کرملین سه‌شنبه برای نخستین بار اعلام کرد «انفجار بمب» عامل سقوط این هواپیمای مسافربری با 224 سرنشین در نهم مهر بوده است.

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه در نشستی به ریاست ولادیمیر پوتین گفت: «به صراحت می‌توان گفت این حادثه یک اقدام تروریستی بوده است.»

به گزارش رسانه‌های روسی یکی از کارکنان فرودگاه شرم الشیخِ مصر این بمب را در هواپیما جاسازی کرده بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال اعلام این خبر به سرویس‌های ویژه دستور داده است عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی کنند.    

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست با مقامات امنیتی کشور (AFP)

 پوتین همچنین اعلام کرد روسیه حملات هوایی خود علیه تروریست‌های فعال در سوریه را تشدید خواهد کرد. وی گفت: «حملات هوایی ما در سوریه نه تنها باید ادامه یابد، بلکه باید تشدید شود تا جنایتکاران دریابند انتقام اجتناب ناپذیر است.»

بر پایه گزارش‌ها، مقام‌های مصری دو تن از کارکنان فرودگاه شرم الشیخ را به ظن همدستی با عاملان بمب‌گذاری دستگیر کرده‌اند.

به گفته یک مقام مصر: «17 نفر دستگیر شده‌اند و 2 نفر از آنها مظنون به کمک به شخصی هستند که این بمب را در هواپیما کار گذاشته است.»

 گروه تروریستی داعش پیشتر مدعی شده بود این هواپیما را با شلیک موشک ساقط کرده است. افزون بر این، سرویس‌های اطلاعاتی امریکا و انگلیس نیز انفجار بمب را عامل سقوط این هواپیما دانسته بودند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه همچنین برای کسی که از «تروریست‌های» عامل سقوط این هواپیما اطلاعاتی داشته باشد، 50 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku