News   /   ايران

سایپا و ایران خودرو: فروش بیش از 73 هزار خودرو ظرف 72 ساعت

استقبال از تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو داخلی

سایپا و ایران خودرو، دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران اعلام کردند ظرف سه روز اجرای طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، 73 هزار و 269  خودرو فروخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت ایران خودرو طی سه روز اجرای این طرح 40 هزار و 882 خودرو فروخته است و از این رقم 30 هزار و 790  مشتری وجوه خود را واریز کرده‌اند.

شرکت سایپا نیز در پایان روز سوم اجرای این طرح،  32 هزار و 387 خودرو عمدتا پراید، تیبا و وانت نیسان به فروش رسانده است.

اعطای این تسهیلات در چارچوب بسته سیاستی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تحریک تقاضا و فروش کالاهای انباشت شده صورت گرفته است.

این تسهیلات برای خرید وانت، سواری و ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن طی یک  دوره چهار تا هفت ساله و با اقساط 380 هزار تا حداکثر 708  هزار تومانی است.

کیفیت نامناسب خودروی داخلی؛ دغدغه اصلی مصرف کننده

تولید خودرو در ایران پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران طی دو سال اخیر کاهشی قابل ملاحظه یافته است هر چند انتقاداتی جدی به کیفیت و قیمت نهایی خودروهای تولید داخل مطرح است.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران چندی پیش در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی گفت چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران 

وی افزود، توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان داخلی نتوانسته‌اند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است.

نعمت‌زاده تاکید کرد مصرف‌کنندگان ایرانی، خودروهایی جدید با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در عین حال با اشاره به برخی تلاش‌ها برای «تشویق مردم به نخریدن خودرو داخلی»، این تلاش‌ها را خیانت به کشور دانست و گفت: «آگاهی و شعور مردم خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.»

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku