مردم بحرین بار دیگر با برپایی تظاهرات آزادی شیخ سلمان را خواستار شدند

مردم بحرین با برپایی تظاهرات آزادی زندانیان سیاسی به ویژه شیخ سلمان را خواستار شدند.

مردم بحرین بار دیگر با برپایی تظاهرات خشم و اعتراض خود را نسبت به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، روحانی برجسته مخالف رژیم منامه، ابراز کردند و خواستار آزادی فعالان سیاسی شدند.

این تظاهرات بعد از اقامه نماز جمعه در روستای الدراز، واقع در 12 کیلومتری جنوب شرق منامه، پایتخت بحرین، برگزار شد.

معترضان در تظاهرات جدید خود بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر آزادی شیخ سلمان، رهبر حزب مخالف رژیم حاکم منامه، جمعیت ملی اسلامی الوفاق، تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان بحرینی در حالی که تصاویر سلمان و پرچم ملی کشورشان را در دست داشتند، آزادی فوری همه مخالفان سیاسی را که در بازداشت رژیم آل خلیفه به سر می‌برند، خواستار شدند.

بخش‌های دیگر بحرین از جمله روستای مصلا که در حومه غربی منامه قرار دارد، نیز صحنه تظاهرات و اعتراضات مشابه بود.

معترضان تصریح کردند به حرکت خود تا احقاق حقوق مردم و برقراری دموکراسی در بحرین ادامه خواهند داد.

بحرینی‌ها همچنین پنج شنبه شب به نشان همبستگی با زندانیان سیاسی، در منامه و روستای الدیاح در شش کیلومتری غرب پایتخت، تظاهرات برپا کردند.

مردم همچنین با برپایی تظاهرات در شهر عالی و روستای کرانه و حمل تصاویر زندانیان، علیه حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، پادشاه بحرین و سیاست‌های سرکوب گرانه رژیم منامه علیه معارضان و مخالفان، شعار سردادند.

 

یک جوان بحرینی که با شرکت در تظاهرات در روستای الدراز در غرب منامه، پایتخت بحرین، آزادی شیخ علی سلمان، رهبر جمعیت ملی اسلامی الوفاق، گروه اصلی مخالف رژیم آل خلیفه را خواستار است. ( سوم آوریل 2015/ تصویر از AFP)

سلمان 28 دسامبر 2014 میلادی (7 دی 1393) به اتهام تلاش برای تغییر رژیم و همدستی با قدرت‌های خارجی دستگیر شد.

دادگاهی در بحرین 26 خرداد 1394 (16 ژوئن 2015) سلمان را به اتهام توهین به وزارت کشور و تحریک دیگران برای نقض قوانین به چهار سال زندان محکوم کرد.

دستگیری وی مخالفت و اعتراضات گسترده‌ای را در داخل و خارج از بحرین به دنبال داشته است. رهبران، دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی در سراسر جهان با محکومیت دستگیری سلمان، آزادی فوری وی را خواستار شده‌اند.

عفو بین الملل و دیگر گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها از دولت بحرین خواسته‌اند زندانیان سیاسی را آزاد کند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل 15 خرداد از رژیم منامه خواست هر چه سریعتر رهبر الوفاق را آزاد کند.

بحرین از اوایل سال 2011 میلادی صحنه اعتراضات علیه رژیم آل خلیفه است. هزاران معترض بحرینی با برپایی اعتراضات خیابانی برکناری خاندان آل خلیفه از قدرت را خواستار هستند.

سیاست سرکوب گرانه آل خلیفه علیه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها تن زخمی و یا بازداشتی در پی داشته است.

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku