News   /   اروپا

پرتاب اسکناس‌های تقلبی روی سَر بلاتر حین کنفرانس خبری

ریختن دلارهای تقلبی روی سر سپ بلاتر حین کنفرانس خبری در زوریخ 29 تیر 1394 (AFP)

کمدین انگلیسی با پرتاب اسکناس‌های تقلبی روی سر سپ بلاتر، رئیس مستعفی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، کنفرانس خبری وی را مختل کرد.

سپ بلاتر روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در زوریخ مشغول پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران بود که سایمون برودکین، کمدین انگلیسی صحبت‌های وی را قطع کرد و دسته‌ای اسکناس روی میز وی گذاشت و گفت: «این پیشنهاد کره شمالی برای میزبانی جام جهانی 2026 است.»

پس از آن که نیروهای امنیتی تلاش کردند تا برودکین را از محل کنفرانس خبری بیرون ببرند، وی دلارها را روی سر بلاتر ریخت و گفت: «بیا بگیر، سپ».

بلاتر که از این حرکت بسیار خشمگین به نظر می‌رسید، برای دقایقی سالن کنفرانس خبری را ترک کرد و پس از جمع آوری دلارها، وی بار دیگر در محل کنفرانس حاضر شد.

بلاتر در ابتدای این کنفرانس خبری از برگزاری انتخابات آتی برای ریاست فیفا در تاریخ 7 اسفند خبر داد.

برودکین که با نام مستعار لی نلسون برنامه‌های کمدی و شوخی‌های غیرعادی اجرا می‌کند، پس از مختل کردن کنفرانس خبری بلاتر توییتی منتشر کرد. 

بلاتر 79 ساله در تاریخ 12 خرداد در حالی از سمت خود استعفا داد که چند روز پیش از آن برای پنجمین بار متوالی به ریاست فیفا برگزیده شده بود.

فدراسیون جهانی فوتبال پیش از انتخابات خرداد ماه با رسوایی بی سابقه‌ای مواجه شد. پلیس سوئیس به درخواست مقامات قضایی امریکا در تاریخ 6 خرداد شماری از مقامات فیفا را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد.

دستگاه قضایی امریکا این مسئولان فیفا را به پولشویی، شیادی، کلاهبرداری اینترنتی و پرداخت و دریافت میلیون‌ها دلار رشوه در 20 سال اخیر متهم کرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku