اتحادیه اروپا حکم دادگاه بحرین علیه رهبر مخالفان این کشور را محکوم کرد

شیخ علی سلمان، روحانی شیعه بحرینی و رهبر مخالفان رژیم

اتحادیه اروپا ضمن محکومیت حکم دادگاه علیه شیخ علی سلمان رهبر سرشناس مخالفان رژیم بحرین این حکم را مخل تلاش‌ برای دستیابی به یک مصالحه پایدار و فراگیر ملی در این کشور دانست.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که چهارشنبه منتشر شد ابراز امیدواری کرد حکم چهار سال زندان برای سلمان دبیر کل جمعیت ملی اسلامی الوفاق به نحو عادلانه و شفاف در دادگاه استیناف مورد تجدید نظر قرار گیرد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «تداوم یک روند سیاسی منتهی به اصلاحات تدریجی و فراگیر نیازمند فضایی است که در آن نارضایتی‌های مشروع و مسالمت‌آمیز آزادانه ابراز شود. آزادی افرادی که در راستای همین گونه فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز دستگیر شده‌اند، در این خصوص اقدام مهمی تلقی خواهد شد.»

دادگاهی در بحرین سه‌شنبه سلمان 49 ساله را به خاطر اتهاماتی چون توهین به وزارت کشور و تشویق مردم به سرپیچی از قانون به چهار سال زندان محکوم کرده است. وی از اتهامات تغییر رژیم تبرئه شد.

با این حال، سلمان که در هفتم دی 1393 بازداشت شد با رد این اتهامات بر تلاش برای اصلاحات از طرق مسالمت‌آمیز تاکید کرده است.

سلمان در پیامی که پس از حکم دادگاه منتشر کرد از تداوم تلاش مسالمت‌آمیز خود برای احقاق حقوق مردم خبر داد و از مردم خواست که تا تحقق خواسته‌هایشان به تظاهرات خود ادامه دهند.

معترضان مخالف خاندان آل خلیفه از اواسط  فوریه 2011 دست به تظاهرات‌های مختلفی در خیابان‌های بحرین زده‌ و گناره‌گیری رژیم آل خلیفه از قدرت را خواستارند.

در سرکوب شدید این تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز ده‌ها بحرینی کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

م ص/ ح ع

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku