News   /   اروپا

پارلمان اروپا از بلاتر خواست فورا پست خود را ترک کند

سپ بلاتر حین سخنرانی در کنفرانس خبری در مقر فیفا در زوریخ سوئیس (12 خرداد 1394)

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای از سپ بلاتر رئیس مستعفی (فدراسیون بین‌المللی فوتبال) فیفا خواسته است تا فورا سمت خود را ترک کرده و اجازه دهد یک رئیس موقت اصلاحات را در این نهاد بین‌المللی ناظر بر فوتبال جهان پیش ببرد.

نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه در اجلاس عمومی که در استراسبورگ فرانسه برگزار شد قاطعانه به این مصوبه غیر الزام‌آور رای دادند.

پیش از رای گیری پنجشنبه، تیبور ناوراکیک کمیسر آموزش، فرهنگ، جوانان و ورزش اتحادیه اروپا با بیان اینکه فیفا دیگر صلاحیت مدیریت فوتبال جهان را ندارد، افزود تغییرات کوچک کافی نیست، هر چند یک تغییر بزرگ هم کفایت نمی‌کند. فیفا نیازمند شروعی تازه است.»

سانتیاگو فیساس آیخِلا، سیاستمدار اروپایی از حزب جمهوری خلق اروپا، از فراکسیون راست میانه پارلمان اروپا گفت: «فیفا یک سازمان بیمار است که عارضه‌اش ناشی از افرادی است که آن را مدیریت کرده‌اند.»

بلاتر پیشتر در بحبوحه یک رسوایی بزرگ مالی منتسب به شماری از مقامات ارشد فیفا استعفای خود را اعلام کرد. وی با این حال گفت که تا زمان انتخاب جانشین وی در نشست فوق‌العاده بعدی فیفا تصدی امور را به عهده خواهد داشت.

بلاتر پس از آنکه در 12 خرداد در شهر زوریخ سوئیس از تصمیم خود برای استعفا خبر داد و گفت: «تصمیم گرفته‌ام که حکم خود را [به عنوان رئیس تازه منتخب فیفا] در کنگره فوق‌العاده انتخابی کنار بگذارم. من تا زمان برگزاری این انتخابات، تصدی امور را به عنوان رئیس فیفا به عهده خواهم داشت.»

وی همچنین مصرانه از کمیته اجرایی خواست تا در اسرع وقت نشست فوق‌العاده برای انتخاب جانشین وی را تدارک ببیند.

کنگره عادی فیفا قرار است 24 اردیبهشت 1395 در شهر مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک، یرگزار شود.

وی با این حال به زمان این نشست فوق‌العاده اشاره نکرد.

دومنیکو اسکالا رئیس کمیته ممیزی فیفا هفته گذشته گفت که کنگره جدید احتمالا زمانی بین دسامبر 2015 و مارس 2016 خواهد بود. تاریخ دقیق در ماه ژوئیه اعلام خواهد شد.

م ص/ ح ر ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku