News   /   اروپا

بلاتر: از نحوه برخورد سیستم قضایی آمریکا «شوکه» شده ام

سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا (AFP)

سپ بلاتر رئیس فیفا با محکوم کردن کمپین «نفرت» سران فوتبال اروپا می گوید وی از نحوه برخورد سیستم قضایی آمریکا با فدراسیون جهانی فوتبال «شوکه» شده است.

بلاتر روز شنبه (9 خرداد) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان آرتی‌اس سوئیس، درباره «صحت اتهامات وارده و زمان بازداشت هفت تن از مقامات فیفا که روز چهارشنبه و دو روز پیش از رای گیری کنگره فیفا صورت گرفت، ابراز تردید کرد.»

بلاتر 79 ساله گفت: «نشانه هایی وجود دارد که نمی‌تواند اشتباه باشند؛ آمریکایی نامزد میزبانی جام جهانی 2022 بودند که شکست خوردند؛ مطمئن نیستم اما به نظر خوب نمی آید.»

وی همچنین تصریح کرد که تحقیقات سیستم قضایی آمریکا سیاسی بوده است و گفت آمریکا مهمترین حامی شاهزاده علی بن الحسین اردنی دیگر نامزد ریاست فیفا بود.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنج شنبه اتهامات مطرح شده علیه فیفا و بازداشت شماری از مقامات آن را توطئه خوانده و تلاشی از سوی آمریکا برای لغو میزبانی جام جهانی سال 2018 مسکو عنوان کرده بود.

بلاتر در رابطه با اظهارات لورتا لینچ دادستان کل آمریکا گفت وی درباره فساد «شایع، سیستمیک و ریشه دار» در فیفا صحبت کرده است.

بلاتر گفت: «من از چیزی که وی (لینچ) گفت شوکه شده ام.»

وی همچنین با محکوم کردن اظهارات سران سیستم قضایی آمریکا گفت: «من به عنوان رئیس فیفا بدون داشتن اطلاعات دقیق هرگز درباره سازمانی دیگر سخن نمی گویم.»

او بازداشت مقامات فیفا و تحت پیگرد قرار گرفتن مقامات فیفا از سوی سیستم قضایی آمریکا را «دخالت در کنگره» فیفا اعلام کرد.

سپ بلاتر پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فیفا در جمع طرفداران خود 29 می 2015. (AFP)

بلاتر از میشل پلاتینی رئیس یوفا نیز که به دنبال رسوایی مالی در فیفا خواستار کناره گیری بلاتر شده بود، انتقاد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وی پلاتینی را می بخشد یا خیر، گفت: «من همه را میبخشم اما فراموش نمی کنم.»

این در حالی است که پیش از برگزاری جلسه کنگره فیفا برای انتخاب رئیس آن که روز جمعه برگزار شد، این نهاد ورزشی با تنش های فزاینده روبرو شد. پیش از برگزاری کنگره فیفا، تعدادی از مقامات فیفا بازداشت شدند و فشارهایی بر این سازمان به منظور شفاف سازی مالی بیشتر وارد شد.

همچنین مخالفان بلاتر از این فضای به وجود آمده استفاده کرده و با فشار آوردن بر وی، خواستار کناره گیری وی از ریاست فیفا شدند.

گفتنی است با وجود فشارهای فزاینده علیه بلاتر، وی در جلسه روز جمعه کنگره فیفا، برای پنجمین بار به ریاست این نهاد ورزشی انتخاب شد.

م ر/م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku