News   /   اروپا

اعتصاب 10 روزه خلبانان پرتغالی سبب لغو پروازها شد

اعتصاب خلبانان هواپیمایی پرتغال

خلبانان هواپیمایی دولتی پرتغال در بحبوحه اختلافات بر سر طرح خصوصی‌سازی که خساراتی را برای این شرکت هوایی و صنعت گردشگری کشور به بار آورده است، اعتصاب 10 روزه خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با آغاز اعتصاب خلبانان شرکت حمل‌ونقل هوایی پرتغال موسوم به «تاپ پرتغال» در برنامه پروازهای جمعه (11 اردیبهشت) این شرکت هوایی اختلال ایجاد شد.

به گفته یک سخنگوی تاپ پرتغال، از هر سه پرواز یک مورد لغو شده است. وی افزود با این حال، انتظار می‌رود دست‌کم 10 درصد از 300 پرواز برنامه‌ریزی شده این شرکت انجام شود.

خلبانان می خواهند سابقه خدمت کارکنان به رسمیت شناخته و به آنها اجازه داده شود تا از 10 تا 20 درصد سرمایه شرکت سهم داشته باشند .

خلبانان دولت را متهم می‌کنند که در طرح خصوصی سازی خود از توافقی که پیشتر بر سر این موضوع حاصل شده بودعدول کرده و پرداخت پاداشی را که در 2011 مسدود شد لحاظ نکرده است.

پدرو پاسوس کوئلیو، نخست وزیر پرتغال شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه این اعتصاب ممکن است موقعیت شرکت را به خطر بیندازد، از خلبانان خواست که «در مواضع خود تجدید نظر کنند.»

در حالی که مدیریت تاپ پرتغال هزینه احتمالی این اعتصاب را 70 میلیون یورو برآورد می‌کند، نخست وزیر چهارشنبه در سخنانی درباره تبعات این اعتصاب از تأثیر قابل ملاحظه آن بر اقتصاد کشور یاد کرد.

پیش‌بینی صنعت گردشگری درباره خسارات سنگین این اعتصاب از رقمی بالغ بر 28 میلیون یورو در روز حکایت دارد.

دولت راست میانه‌رو پرتغال برای 66 درصد از سهام شرکت تا پایان ژوئن فراخوان فروش اعلام کرده است.

این در حالی است که تلاش‌های دولت پرتغال در دسامبر 2012 برای تحقق خصوصی‌سازی ناکام ماند.

رکود اقتصاد پرتغال که به شدت از رکود مالی جهانی متأثر شده سبب شد این کشور در سال 2011 برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا  درخواست کمک کند. لیسبون درازای دریافت بسته نجات مالی مجبورشد به اتخاذ برخی تدابیر ریاضتی روی آورد که از جمله می‌توان به تعدیل هزینه‌های دولت و افزایش مالیات اشاره کرد که این امرسسب بروز نارضایتی درسطح جامعه شده است.

م ص/ ک ا

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku