News   /   آمريکا   /   مصاحبه

استفان لندمن: نتایج توافق میان ایران و گروه 1+5 به امریکا بستگی دارد

استفان لندمن می گوید این که بعد از حصول چارجوب توافق میان ایران و گروه 1+5چه روی خواهد داد به امریکا بستگی دارد

استفان لندمن، مولف امریکایی می گوید آن‌چه پس از حصول چارچوب توافق میان ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای تهران اتفاق خواهد افتاد، به امریکا بستگی دارد.

استفان لندمن دوشنبه در گفت و گو با پرس تی وی گفت: «اکنون نوبت امریکاست. ایران به طور حتم خواهان روابط عادی است، قطعا مستحق چنین روابطی با آمریکا، سایر کشورهای غربی و تمام کشورهای دنیا است.»

لندمن خاطر نشان کرد: «ایران از حامیان پیشرو در منطقه خاورمیانه برای جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای است، ایران تسلیحات هسته‌ای و جنگ را محکوم می‌کند و خواهان برقراری صلح، ثبات و همکاری مبتنی بر روابط با تمامی کشورهاست.»

ایران و گروه 1+5 متشکل از امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه وآلمان روز پنجشنبه در لوزان سوئیس به چارچوب یک توافق درباره برنامه هسته ای تهران دست یافتند.

مطابق این تفاهم نامه، تمامی تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی در ازای اتخاذ گام‌هایی مشخص از جانب تهران در ارتباط با برنامه هسته‌ای‌اش برداشته خواهد شد.

لندمن خاطر نشان کرد: «اوباما مدعی است به شانسی که یک بار در زندگی اتفاق میافتد، با ایران دست یافته است، اما وی به این موضوع اشاره نکرد که چرا امریکا این همه خصومت علیه ایران در پیش گرفت.»

وی افزود : « امریکا دشمنی با ایران و دامن زدن به احساسات ضد ایرانی را آغاز کرد که برای 36 سال ادامه داشت، و ادامه دارد.»

استفان لندمن خاطر نشان کرد: «هنوز درپی دست یابی به این قرارداد برخی از سوالات بی پاسخ مانده است. آیا درپی آنچه در لوزان روی داد، چیزی تغییرخواهد کرد؟»

لندمن با ابراز تردید درباره اجرای آنچه که تاکنون به دست آمده است، پرسید : «آیا این توافق به حصول قرارداد نهایی منصفانه با ایران، منتهی خواهد شد؟ »

این مولف امریکایی خاطر نشان کرد : « تاریخ امریکا بسیار بسیار نگران کننده است، سراسر تاریخ آن مملو از خیانت و دوروئی است، در حقیقت هر توافق و قراردادی که با آن امضا شده است در نهایت با خرابکاری مواجه شده و بر خلاف موارد توافق بوده است.»

ن ام/ ح رب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku