News   /   آمريکا

استقرار ناوشکن آمریکایی برای اجرای مانور در نزدیکی مرز روسیه

ناوشکن آمریکایی «یو اس اس جیسون دانهام»

یک ناوشکن آمریکایی برای شرکت در مانورهای نظامی واشنگتن با کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه وارد دریای سیاه شده است.

ایالات متحده این مانورها را که موسوم به عملیات استقامت آتلانتیک است بیش از یک سال پیش درپی بحران در اوکراین آغاز کرد.

این ناوشکن آمریکایی با نام «یو اس اس جیسون دانهام» که مجهز به موشک هدایت‌شونده است در تاریخ 3 آوریل (14 فروردین) وارد دریای سیاه شده است.

براساس گزارش نیوی تایمز (Navy Times)، ناو آبی-خاکی «یو اس اس مونت ویتنی»، ناوچه‌ی «تیلور»، رزم‌ناو «وِلا گُلف» و ناوشکن‌های «تراکستون»، «دونالد کوک»، «راس» و «کُول» از جمله کشتی‌های نظامی هستند که در این مانور به کار گرفته می‌شوند.

روابط واشنگتن و مسکو در پی وقوع بحران اوکراین رو به وخامت گذاشته است.

در همین حال، ارتش ایالات متحده 750 تانک و هزاران سرباز را به منظور جلوگیری از آن‌چه «تجاوز روسیه» می‌نامد در لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کرده است.

ارتش آمریکایی مستقر در اروپا در ماه گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اطمینان دادن به کشورهای بالتیک در قبال اجرای تعهدات این ارتش در مقابله با «حرکت تهاجمی» روسیه به اوکراین، نیروهای خود را حدود 9 ماه در منطقه مستقر خواهد کرد.

بیش از یک سال از استقرار نیروهای ارتش آمریکا در کشورهای بالتیک می‌گذرد.

در آغاز ماه مارس، شش کشتی جنگی ناتو مانور نظامی را در دریای سیاه با نام «عملیات استقامت آتلانتیک» آغاز کردند. این عملیات به رهبری آمریکا شامل مانور ضد زیردریایی و ضد هوایی بوده است.

س م ل / ح ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku