سازمان ملل: احتمالا داعش علیه اقلیت ایزدی در عراق مرتکب نسل‌کشی شده است

کرد های ایزدی در پی حملات اخیر داعش به این اقلیت در پی نشانه‌هایی از بستگان ناپدید شده خود هستند.

سازمان ملل می‌گوید احتمالا گروه تروریستی داعش علیه اقلیت کردهای ایزدی در عراق مرتکب نسل‌کشی شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد تروریست‌های داعش احتمالا علیه اقلیت ایزدی در عراق مرتکب نسل کشی  شده و همچنین جنایاتی را علیه بشریت و جنایات جنگی را علیه غیر نظامیان از جمله کودکان انجام داده اند.

در این گزارش تکان دهنده سازمان ملل به جنایتهای داعش علیه ایزدی ها از جمله کشتار، شکنجه، تجاوز، بردگی جنسی و استفاده نظامی از کودکان اشاره شده است.

این گزارش که بر پایه گفت و گو با بیش از  100 نفر از قربانیان و شاهدان عینی تهیه شده است، از شورای امنیت این سازمان خواست تا با ارجاع این وضعیت به دیوان بین المللی کیفری، عاملان این جنایات را تحت تعقیب قرار دهند.

ایزدی
یک کرد ایزدی در پی حملات اخیر داعش به این اقلیت در پی نشانه‌ ای از بستگان ناپدید شده خود است.

 

بازرسان سازمان ملل همچنین به ادعاهایی درباره استفاده تروریست‌های داعش از گاز کلر و تسلیحات شیمیایی ممنوعه علیه سربازان عراقی در استان الانبار در غرب عراق در ماه سپتامبر نیز اشاره کردند.

طبق این گزارش با زنان و کودکان اسیر همانند «غنائم جنگی» برخورد می‌شد و آنان اغلب در معرض تجاوز و بردگی جنسی قرار داشتند.

در ادامه این گزارش با اشاره مجازات‌های ظالمانه داعش در موصل آمده است این تروریست‌ها همچنین 13 پسر نوجوان را به علت تماشای مسابقه فوتبال به اعدام محکوم کردند.

پس از تصرف بخش‌های وسیعی از شمال عراق از سوی تروریستهای داعش، شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه سپتامبر تحقیقات خود را آغاز کرد.

گروه تکفیری داعش که اتباع چندین کشور غربی نیز عضو آن هستند، کنترل مناطق مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در مناطق تحت کنترل خود مرتکب جنایات هولناکی علیه همه‌ جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده است. از جمله این جنایات می‌توان به مصلوب کردن و سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.

ز س/ن ام/ د ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku