News   /   ايران

ایران‌خودرو: در انتخاب شریک اروپایی رفتار سیاسی آن کشورها لحاظ می‌شود

ایران‌خودرو انتخاب شریک اروپایی را منوط به فتار سیاسی کشورهای اروپایی دانسته است.

گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد مصمم است با یک شریک اروپایی خوب مشارکت کند. با این حال، این شرکت تحقق این امر را منوط به «رفتار سیاسی» کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته‌ای جاری با جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو روز شنبه (23 اسفند) با بیان این که شرکت‌های متعددی مشتاق همکاری با ایران خودرو هستند گفت: «به شرکای خارجی خودروساز که می خواهند با ایران همکاری کنند اعلام می کنم آن دسته از کشورهایی که در گذشته رفتار مناسب با جمهوری اسلامی ایران نداشته و با ایجاد بحران های تصنعی، جو منفی ایجاد می کردند برای هر نوع همکاری با شرکت های خودروسازی این کشورها فرش قرمز پهن نخواهیم کرد زیرا برای ما مهم منافع ملی است.»

 وی تصریح کرد همکاری با کشورهایی که در گذشته «رفتار سیاسی نامناسبی» در قبال ایران داشته‌اند مشروط به ملاحظاتی خواهد بود.

یکه زارع افزود: «مذاکرات هسته ای را رصد می کنیم و این مذاکرات برای کشورهایی که در آن حضور دارند آزمونی خوب برای انتخاب شریکی خوب است.»

مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد: «راهبرد بلندمدت ایران خودرو تکمیل و توسعه زیر ساخت های اصلی صنعت خودرو سازی در حوزه‌های پژوهشی، مهندسی و تولیدی برای  طراحی و تولید خودرو هایی در کلاس های مختلف متناسب با استانداردهای روز دنیاست.»

شرکت ایران خودرو با ظرفیت تولید کنونی 600 هزار دستگاه خودرو در سال بزرگترین تولیدکننده خودرو در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقای شمالی به شمار می‌رود. این شرکت با در اختیار داشتن 65 درصد سهم تولید خودروهای داخلی بزرگترین خودروساز ایران محسوب می‌شود. این شرکت تولیدات متنوعی دارد که از جمله آن می‌توان به خودروهای سمند، پژو، رنو، کامیون، مینی‌بوس و اتوبوس اشاره کرد.

ایران خودرو پیش از این سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با شرکت‌های بزرگ اروپایی نظیر پژو، رنو، بنز و سوزوکی انجام داده است. پژو یکی از قدیمی ترین شرکای ایران خودرو است و خودروهای شاخصی چون پژو 405 و پژو 206 و پژو 207 به طور مشترک توسط هر دو شرکت تولید و در بازار کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، عراق، ارمنستان، ازبکستان، ترکمنستان، سوریه و افغانستان و نیز بازار داخلی عرضه می‌شوند.

م ص/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku