گروه داعش زنان تحصیل کرده عراقی را هدف قرار میدهد.

گروه داعش زنان تحصیل کرده عراقی را اعدام میکند.

یک مقام سازمان ملل می گوید، در مناطق تحت کنترل داعش، زنان تحصیل کرده در معرض تهدید شدید این گروه هستند.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، سازمان ملل متحد اعدام تعداد بیشماری از شهروندان عراقی بخصوص زنان تحصیلکرده توسط گروه تروریستی داعش تهدید می شوند 

"راوینا شامداسانی" سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد درعراق در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: در مناطقی که گروه داعش آنها را تصرف کرده رفتار وحشیانه ای علیه ساکنان این مناطق رخ می دهد و در این خصوص به ویژه زنان در معرض تهید شدید قرار دارند.

وی افزود: ظاهرا زنان تحصیل کرده وشاغل بالاخص آنهایی که برای انتخابات خود را کاندید کرده بودند، در معرض خطر جدی هستند، در نیمه اول ژانویه 3 تن از ازنان وکیل اعدام شده اند، همچنین اخیرا چند زن دیگر در موصل اعدام شدند.

سخنگوی دفتر سازمان ملل گفت: این گروه تنها اقلیتها را هدف قرار نمی دهد بلکه گروههای مختلف بسیاری در معرض تهدید آنها هستند.

بنا بر این گزارش، گروه داعش 4 پزشک را به جرم عدم مداوای مجروحان خود در موصل به قتل رساند، همچنین 15 تن دیگر در شهر فلوجه در مقابل جمعیت کثیری به جرم همکاری با نیروهای ارتش عراق اعدام شدند.

وی ادامه داد: 14 تن دیگر نیز در میدان عمومی "دور" واقع در شمال شهر "تکریت" به جرم امتناع از اعلام وفاداری خود با گروه داعش اعدام شدند. 

داعش بخش های وسیعی از عراق و سوریه را در اشغال خود دارد. مقامات عراقی بارها تصریح کرده اند برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، از داعش حمایت می کنند.

ا ن/ح ر ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku